Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku
38-130 Frysztak, ul. Sportowa 30, woj. podkarpackie
tel./fax (17) 27 77 111, (17) 27 77 900
NIP: 819-12-59-924 REGON: 001350570
Nr konta: 20916810275505927120000001

GOSIR Frysztak Zaprasza

GOSIR Frysztak Zaprasza
---------------------------------------------------

ZMIANY WOKÓŁ NAS - BUDOWA INFRASTRUKTURY HOTELOWEJ I TURYSTYCZNEJ


Gmina Frysztak bez wątpienia jest miejscowością o wyjątkowych walorach krajobrazowych, która wraz z bogatym dziedzictwem kulturowym i nowoczesną bazą turystyczno-rekreacyjną będzie mieć pozytywny wpływ  na lokalny rozwój gospodarczy. 
Dobiegający końca drugi etap modernizacji Ośrodka Sportu pozwoli spełnić wymagania umożliwiające zaszeregowanie bazy jako hotel i będzie to pierwsza tego typu działalność w gminie. Po dokończeniu inwestycji Gmina Frysztak wystąpi o przyznanie Promesy* dla "Hotelu GOSiR Frysztak"do Marszałka Województwa Podkarpackiego.

Wzór loga, które będzie obowiązywać po otrzymaniu Promesy  od Marszałka Województwa Podkarpackiego 

Pierwszy raz od początku istnienia jednostki, GOSiR będzie mógł pochwalić się profesjonalnie rozbudowaną infrastrukturą hotelową z zespołem sal wielofunkcyjnych do organizacji konferencji, bankietów i innych imprez okolicznościowych oraz zapleczem podstawowych usług odnowy biologicznej. Zadaniem inwestycji oprócz poprawy bazy sportowej jest także przyciągnięcie turystów i zewnętrznych inwestorów.


Frysztak dzięki strategicznej lokalizacji, systematycznej poprawie infrastruktury oraz działaniom gospodarstw agroturystycznych i lokalnych rękodzielników jest miejscem, które turyści coraz częściej wybierają na wakacyjny wypoczynek. Baza GOSiRu otworzy nowy rynek dla zgrupowań sportowych, szkoleń firmowych, konferencji, noclegów dla przedstawicieli firm odwiedzających nasz region oraz wypoczynku rodzinnego. 
Od momentu uruchomienia modernizowanej bazy noclegowej Ośrodek stanie się poważnym partnerem turystycznym pozwalającym wypracować  i promować frysztacką markę jakości.


Atrakcyjna infrastruktura ma także wpływ na jakość życia mieszkańców poprzez urozmaicenie wolnego czasu wśród dzieci, młodzieży i dorosłych oraz poprawę bezpieczeństwa dzięki wyposażeniu Ośrodka w nowoczesne i atestowane urządzenia.  


Żyjąc wśród zmieniającego się otoczenia często nie dostrzegamy bieżących zmian do których bardzo szybko się przyzwyczajamy i traktujemy je jako naturalne.  Pośród codziennych obowiązków ciężko jest zauważyć rzeczy, które sprawią, że przystaniemy na chwilę, aby docenić zmiany, które mają wpływ na nasze życie. Chwalimy nawet najmniejsze zmiany  u innych a „ własnego podwórka” nie umiemy docenić. Zapraszamy zatem do wspólnego tworzenia zasad obsługi lokalnego rynku turystycznego.


Najtrudniejsza praca została już wykonana! W najbliższych  latach będziemy starać się  wykorzystać stworzony potencjał w celu rozwoju Gminy Frysztak.  Nowoczesna baza pozwoli na wypracowywanie środków finansowych pozyskiwanych w ramach wdrażanej działalności hotelarsko-rekreacyjnej. 
Do współpracy zapraszamy sektor prywatny, organizacje pozarządowe, lokalnych rękodzielników i wytwórców oraz osoby, którym na sercu leży rozwój gminy. 


Szczegółowe informacje, kierunek rozwoju, strategia i zdjęcia wewnątrz rozbudowywanej bazy hotelarskiej zamieszczone zostaną w październiku. 
Obecnie kończą się prace związane z układaniem płytek i wykładzin oraz wstawianiem drzwi wraz z malowaniem ścian.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje zamieszczone ze względu na prośby dotyczące wyjaśnienia terminu "PROMESA":
* Promesa - przyrzeczenie zaszeregowania obiektu hotelarskiego.
Przedsiębiorca, który zamierza rozpocząć świadczenie usług hotelarskich w obiekcie hotelarskim (tj. hotelu, motelu, pensjonacie, kempingu, domu wycieczkowym, schronisku młodzieżowym lub schronisku), który jest na etapie budowy lub przebudowy obiektu, może ubiegać się o przyrzeczenie zaszeregowania obiektu hotelarskiego do odpowiedniego rodzaju i kategorii, zwanej "PROMESĄ".
Promesę wydaje, na wniosek przedsiębiorcy, marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce położenia obiektu hotelarskiego.

* * * * * * *
Podstawą wyznaczania standardów jakości w branży hotelarskiej jest kategoryzacja. W Polsce kategoryzacja obiektów hotelowych została wprowadzona ustawą o usługach turystycznych z 29 sierpnia z 1997r. W ustawie zdefiniowano 8 rodzajów obiektów hotelarskich: hotele, motele, pensjonaty, kempingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, oraz pola biwakowe

* * * * * * *
Ustawa ta ustala 5 kategorii hoteli, moteli i pensjonatów gwiazdkami, 4 kategorie kempingów oznaczonych gwiazdkami oraz 3 kategorie domów wycieczkowych i schronisk młodzieżowych oznaczonych cyframi rzymskimi. Aby obiekt został zaliczony do odpowiedniego rodzaju obiektów hotelarskich i uzyskał odpowiednią kategorię, musi spełnić minimalne wymagania dla każdej kategorii. Szczegółowe minimalne wymagania jakościowe, dotyczące zaszeregowania hoteli do poszczególnych kategorii, zawarte są w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. z w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie. Zawarte w tym rozporządzeniu minimalne wymagania jakościowe obejmują zewnętrzne elementy wyposażenia otoczenia hotelu oraz wewnętrzne wyposażenie obiektu. 
* * * * * * *
Gwiazdki
Kategoryzacja hoteli nie jest pojęciem uniwersalnym - pomiędzy poszczególnymi krajami występują różnice w liczbie gwiazdek przyznawanych hotelom za określony standard (ta sama liczba gwiazdek nie zawsze odpowiada takiemu samemu standardowi hoteli w różnych miejscach na świecie).
"*" - obiekty o podstawowym standardzie i skromnym wyposażeniu pokoi (zawsze posiadają łazienki). Przeznaczone dla mniej wymagających Klientów.
"**" - proste obiekty średniej klasy o funkcjonalnych pokojach.
"***" - dobre hotele średniej klasy oferujące właściwy serwis i miłe, zadbane pokoje. Stanowią najczęściej spotykaną kategorię obiektów w naszej ofercie.
"****" - komfortowe obiekty o wysokim standardzie usług i zakwaterowania.
"*****" - luksusowe obiekty o najwyższym standardzie, spełniające wymagania najbardziej wymagających Klientów.


* * * * * * *
Ciekawostki:
Goście oczekujący  wysokiego standardu w hotelu i chcący mieć pewność czego można się spodziewać się po danym obiekcie podczas urlopu lub podróży biznesowej mogą rozpoznać klasę hotelu po gwiazdkach .... ale czy zawsze ??? Niestety system przyznawania gwiazdek nie jest ustandaryzowany i większość państw stosuje indywidualne systemy klasyfikacji. Są kraje w których skala sięga od 0 do 5 gwiazdek (np. Szwajcaria), a także takie, gdzie przyznaje się od 2 do 5 gwiazdek (np. Malta), albo nawet do 7 gwiazdek (Burj Al Arab, czyli Żagiel w Dubaju). 















Opracowanie:
Dyrektor GOSiR Frysztak
Marek Armata 

Pytania i propozycje współpracy  proszę kierować na adres:
marek.armata@gosir.frysztak.pl

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko osoby zalogowane. Zapraszamy do korzystania z kont: Google (poczta Gmail) lub loginów z OpenID, LiveJurnal, WordPress, TypePad i AIM