Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku
NIP: 819-12-59-924 REGON: 001350570
Nr konta: 20916810275505927120000001

MARATON FITNESS 2018

BIESZCZADY, BIESZCZADY, BIESZCZADY … FILM, ZDJĘCIA I RELACJA Z POŁONINY WETLIŃSKIEJ - ZAPRASZAMY DO OGLĄDANIA

W ostatnią sobotę września 2013r. odbył się wyjazd w Bieszczady zorganizowany przez Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku.
Celem wyjazdu było zdobycie jednego z najpopularniejszych bieszczadzkich masywów, jakim jest Połonina Wetlińska (1255m n.p.m.).
Wejście na Połoninę 48 osobowa grupa rozpoczęła w Wetlinie. Po nabyciu biletów do Bieszczadzkiego Parku Narodowego uczestnicy rozpoczęli pierwszy etap wędrówki prowadzący żółtym szlakiem do Przełęczy Orłowicza. Etap drugi prowadził ścieżką przyrodniczą „Połonina Wetlińska” w stronę Szarego Berda. Pokonując wszystkie wierzchołki Połoniny byliśmy świadkami zapierającego dech krajobrazu, mieniących się w oddali kolorów lasów i niepowtarzalnych widoków. Udało się nam także wysłuchać oryginalnego i wyjątkowo brzmiącego wśród połonin utworu  w wykonaniu Chóru 'Sokół" z Frysztaka.  Po 3 godzinach wędrówki dotarliśmy do najwyżej położonego schroniska, jakim jest „Chatka Puchatka” (1228 m n.p.m.). Pobyt w schronisku był czasem przeznaczonym na  odpoczynek i regenerację sił .
Z wierzchołka obok schroniska mieliśmy doskonały widok na Bieszczady. Po stronie północnej Jawornik, Dwernik-Kamień, dolina Sanu i pasmo Otrytu. Następnie przesuwając wzrok w kierunku wschodnim można było zobaczyć  m.in. przełęcz nad Nasicznem, kawałek terenów dawnej wsi Caryńskie, Magurę Stuposiańską i Połoninę Caryńską. Od południa m.in. pasmo Działu oraz pasmo graniczne z Małą i Wielką Rawką.
Po półgodzinnym odpoczynku rozpoczęliśmy trzeci etap marszu prowadzący żółtym szlakiem  do parkingu na Przełęczy Wyżnej gdzie czekał na nas autobus.
Trasę autokarową Frysztak – Wetlina – Frysztak przejechaliśmy, pokonując Wielką Pętlę Bieszczadzką, zwiedzając po drodze między innymi zaporę w Solinie.

Trzeba przyznać, że pasmo połonin nie bez przyczyny należy do najbardziej atrakcyjnych krajobrazowo rejonów Polski. Wspaniale widoki, czyste powietrze i odskocznia od rzeczywistości rekompensują wszystkie trudy wędrówki. Będąc w Bieszczadach za każdym razem dotyka się wyjątkowej magii, która powoduje, że zawsze chce się tam wracać.
Z pewnością wrócimy tam i my….

Serdecznie dziękujemy uczestnikom wycieczki za udział oraz mile i aktywnie spędzoną sobotę.
Dziękujemy także przewoźnikowi Marcz-Trans za bezpieczne pokonanie bieszczadzkiego traktu wraz z powrotem  do domu.
Wkrótce kolejna wycieczka...
---------------------------------
Wycieczkę porzygotowali i  prowadzili:
Dyrektor GOSiR Frysztak Pan Marek Armata,
Instruktor GOSiR Frysztak Pani Iwona Garncarska,
Praktykant GOSiR z ramienia Uniwersytetu Rzeszowskiego Pan Grzegorz Garncarski,
Praktykant GOSiR z ramienia  PWSZ Pan Tomasz Capiga.

Wszystkie informacje na temat działalności Ośrodka sportu znajdziecie Państwo na stronie www.gosir.frysztak.pl
 Zapraszamy do współpracy i korzystania z naszej oferty oraz naszych obiektów.