Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku
38-130 Frysztak, ul. Sportowa 30, woj. podkarpackie
tel./fax (17) 27 77 111, (17) 27 77 900
NIP: 819-12-59-924 REGON: 001350570
Nr konta: 20916810275505927120000001

GOSiR tel. 17 2777 111

GMINNY OŚRODEK SPORTU I REKREACJI

GOSiR dysponuje nowoczesną i bardzo dobrze rozwiniętą bazą sportowo-rekreacyjną, noclegową oraz turystyczną. Oferta Ośrodka przygotowana jest na przyjmowanie obozów sportowych, kolonii i zielonych szkół oraz organizację imprez okolicznościowych, spotkań integracyjnych i spotkań biznesowych.

„Eko – Siłownia”

„Eko – Siłownia” to urządzenia pozwalające na przeprowadzenie bezpiecznego treningu łączącego tradycyjne ćwiczenia siłowe z treningiem funkcjonalnym. Zakupione zestawy przyrządów pozwalają wytrenować praktycznie każdą partię mięśniową.

BASEN KĄPIELOWY

„Otwarte Baseny Kąpielowe” GOSiR Frysztak czynne są sezonowo w okresie wakacyjnym. W skład basenów wchodzą: basen sportowy, basen rekreacyjny oraz brodzik z biczami wodnymi. Klienci basenu mają do dyspozycji zjeżdżalnię wodną - – ślimak o wysokości 6m i długości 62,3m z dostępem sterowanym za pomocą sygnalizacji świetlnej.

BAZA SPORTOWA

GOSiR dysponuje bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą sportowo-rekreacyjną w skład której wchodzą boiska piłkarskie, sala gimnastyczna, kort tenisowy, boisko plażowe, plac zabaw, otwarta siłownia oraz asfaltowy plac rekreacyjny.

BAZA SZKOLENIOWO-WYPOCZYNKOWA

Nowoczesny obiekt, wysoka jakość, profesjonalna obsługa oraz przystępna cena - zapraszamy

IMPREZY SPORTOWE I TURYSTYKA

Główną działalnością GOSiR-u jest prowadzenie i propagowanie działań o charakterze sportowym, rekreacyjnym i turystycznym dla dzieci, młodzieży i dorosłych z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych. Ośrodek jest koordynatorem imprez sportowo- rekreacyjnych na terenie gminy.

REKREACJA I WYPOCZYNEK

Specyficzny mikroklimat oraz unikalne położenie Ośrodka w okolicy podgórskiej nad rzeką Wisłok, w bezpośredniej bliskości Czarnorzecko - Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego sprzyja organizacji rajdów rowerowych, wycieczek na nartach biegowych, spływów kajakowych oraz pieszych wędrówek.

MARATON FITNESS 2018

KOSZYKARSKI TURNIEJ O MISTRZOSTWO GMINY FRYSZTAK 14.09.2024r.

 



Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku zaprasza do udziału w "Streetbalowym turnieju 3 x 3 o mistrzostwo Gminy Frysztak".
 Zawody odbędą się  w dniu 14.09.2024 r. o godz. 12:00 na boisku Ośrodka Sportu i Rekreacji we Frysztaku, ul. Sportowa 30, 38-130 Frysztak. Zgłoszenia do 13.09.2024 r. pod nr tel. 17 2777 111 lub osobiście w biurze GOSiR. 


W trakcie turnieju odbędzie się również "Turniej rzutów za 3"

Podczas turnieju nie zabraknie najlepszej muzyki. Dla każdego zawodnika przewidziana jest woda oraz kiełbasa z grilla!

 

Regulamin turnieju (3 x3) :

 1. Organizator:

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku

2. Cel imprezy:

- popularyzacja gry w koszykówkę

- integracja społeczeństwa Gminy Frysztak oraz sąsiednich gmin

- promocja Gminy Frysztak jako gminy przyjaznej sportowcom

3. Termin turnieju: 14.09.2024 r. godzina: 12:00

zapisy do dnia 13.09.2024 r. (ilość miejsc ograniczona)

W razie dużej ilości drużyn zgłoszonych do turnieju, decyduje kolejność zgłoszeń.

4. Miejsce:

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku, ul Sportowa 30, 38-130 Frysztak.

5. Warunki uczestnictwa:

a) Udział w turnieju jest bezpłatny

b) Turniej będzie rozgrywany w kategorii OPEN (+13)

c) Drużyna liczy 3 osoby + 1 osoba rezerwowa.

d) Drużynę reprezentuje kapitan, który odpowiada za drużynę oraz wszelkie formalności związanych z uczestnictwem w turnieju.

e) Organizatorzy rezerwują sobie prawo do zdyskwalifikowania zespołu w przypadku stwierdzenia wprowadzenia do gry zawodnika nie zgłoszonego uprzednio na formularzu zgłoszeniowym, bądź podania przez kapitana zespołu danych niezgodnych z prawdą. Tylko gracze zgłoszeni w formularzu są upoważnieni do gry.

6. System rozgrywek:

W zależności od ilości zgłoszonych drużyn. Każdy z każdym lub system pucharowy.

7. Zasady gry:

a) Mecze koszykówki 3x3 rozgrywane są na boisku o wymiarach 14 m X 15 m, na jeden kosz. Na boisku jest narysowana linia rzutu za 2 pkt. w odległości 6,75 m.

b) Każda gra musi rozpocząć się z udziałem dwóch trzyosobowych drużyn składających się z graczy uprzednio zgłoszonych do turnieju, a zakończyć, posiadając w składzie co najmniej 2 zawodników.

c) O tym, która drużyna będzie w posiadaniu piłki jako pierwsza, decyduje losowanie.

d) Każdy uzyskany kosz to 1 pkt. Za kosz uzyskany z dystansu (zza linii od kosza 6,75 m, tzw. Linii dystansowej) zalicza się 2 pkt. Graczowi w trakcie rzutu nie wolno dotknąć tej linii.

e) Gra toczy się do zdobycia przez jedną z drużyn 15 punktów lub przez 10 minut ciągłej gry.

f) W przypadku zakończenia 10 minutowego czasu gry i nie uzyskania przez którąś z drużyn 11 punktów, mecz jest przerywany i zapisywany jest wynik uzyskany przez drużynę w czasie 10 minut.

g) W przypadku, gdy po 10 minutach gry wynik jest remisowy, zarządzana jest dogrywka „złoty kosz”, czyli gra do zdobycia przez którąkolwiek z drużyn jednego kosza. Gra rozpoczyna się od rzutu sędziowskiego.

h) Zabronione jest dobijanie piłki po rzucie drużyny przeciwnej. Dobitka po rzucie własnej drużyny jest dozwolona.

i) Każdej drużynie przysługuje do wykorzystania jeden 30-sekundowy czas w trakcie meczu.

j) Mecz sędziuje sędzia wyznaczony przez organizatora.

k) Należy dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów w imię przyjacielskiej i serdecznej atmosfery zawodów. Sędzia ma werdykt ostateczny.

l) Złośliwe faule, zauważone przez sędziego gry, będą grane rzutem osobistym za 1 pkt. oraz przekazanie po rzucie piłki drużynie pokrzywdzonej.

m) Brutalność w grze lub złe zachowanie całej drużyny podczas turnieju może doprowadzić do wykluczenia jej z rywalizacji.

n) Limit fauli na drużynę – 4, przy piątym i kolejnych faulach – rzut wolny.

o) Przepisy gry obowiązują wg. przepisów PZKOSZ chyba, że organizator zastrzega to w regulaminie.

8. Nagrody:

a) Dla trzech pierwszych drużyn medale.

9. Postanowienia ogólne:

a) Zawodnicy odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone w wyniku użytkowania koszy do gry niezgodnie z regulaminem;

b) Organizator turnieju nie bierze odpowiedzialności za wszelkie urazy i kontuzje zawodników powstałe w trakcie turnieju;

c) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu. W przypadku istotnych zmian zobowiązują się do powiadomienia zawodników o zmianach regulaminie;

d) Interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatora;

e) Uczestniczy zawodów przystępujących do rozgrywek zapoznali się z regulaminem i akceptują jego założenia;

f) Za rzeczy pozostawione bez opieki Organizator nie odpowiada;

g) Organizator zapewnia sprzęt sportowy


Regulamin turnieju rzutów za 3:

Każdy zawodnik oddaje 10 rzutów z pięciu miejsc mając na to 35 sekund. Wygrywa zawodnik, z najlepszą skutecznością. W razie remisu przeprowadzona będzie dogrywka najlepszych uczestników.


SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Amatorskiego Turnieju Tenisa Ziemnego o „Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024” (gry podwójne)



Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku zaprasza do udziału w " Amatorskim Turnieju Tenisa Ziemnego o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024" w kategorii gier podwójnych. Rozgrywali odbędą się 7 września 2024 r. o godz. 10:00 na korcie tenisowym GOSiR Frysztak - ul. Sportowa 30.
Zgłoszenia przyjmowane są w godz. od 8:00 do 15:00 w biurze GOSiR lub telefonicznie (17) 27-77-111 do dnia 6 września 2024 r. Ze względu na to, że turniej rozgrywany jest na jednym korcie, ilość uczestników jest ograniczona. W rozgrywkach może wziąć udział maksymalnie 6 osób - o zakwalifikowaniu do turnieju decyduje kolejność zgłoszeń.

Regulamin

Amatorskiego Turnieju  Tenisa Ziemnego  o „Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024” w grach podwójnych.

 

1.     Organizator :

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku.

2.     Cel imprezy :

 - promocja aktywnego wypoczynku,

 - popularyzacja tenisa ziemnego,

  - rywalizacja fair play

3.     Termin i miejsce :

Kort tenisowy na obiekcie GOSiR Frysztak - w dniu 7 września 2024 r. ( sobota ) początek godz. 10:00.

4.     Uczestnicy :

Prawo startu w turnieju mają  osoby  nie posiadające licencji zawodniczej bez podziału na kobiety i mężczyzn.

Warunkiem przyjęcia do turnieju jest  zgłoszenie i dobry stan zdrowia.

W turnieju wystartuje 6 zespołów dowolnej płci – decyduje kolejność zgłoszeń. Drużyny mogą być również mieszane.

Zgłoszenia:

W godz. od 8:00 do 15:00 w biurze GOSiR  lub telefonicznie (17) 27-77-111  do dnia 6 września 2024 r. Decyduje kolejność zgłoszeń gdyż ilość zespołów ze względów organizacyjnych jest ograniczona  - tylko 6 drużyn (jeden kort do rozgrywek ).

Aby turniej został rozegrany musi zgłosić się minimum trzy zespoły w innym wypadku turniej zostanie odwołany.

System gry:

- System gry zostanie podany na miejscu w zależności od ilości zgłoszonych drużyn (max 6 ).

  -W związku z ograniczeniem czasowym turniej może być rozgrywany według uproszczonych zasad. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian systemu gry i sposobu przeprowadzenia turnieju.

5.     Nagrody:

Zespoły toczą rywalizację o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024.

Zespoły zajmujące miejsca od I do III otrzymają pamiątkowe puchary i dyplomy.

   Przepisy końcowe:

1.     Organizator nie zapewnia opieki medycznej zawodnikom oraz ubezpieczenia na wypadek odniesienia kontuzji .

2.     Każdy ze startujących bierze za siebie odpowiedzialność za uczestnictwo w turnieju.

3.     Rakiety tenisowe oraz strój sportowy leży w gestii zawodników.

4.     Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.

Nieodpłatne zajęcia CHEN TAICHI dla Seniorów - zapraszamy trwają zapisy


Uprzejmie informujemy, że od Września 2024 roku, po przerwie, powracają zajęcia CHEN TAICHI.

Treningi skoncentrowane będą na nauce podstawowych zasad Chen Taijiquan, poprzez ćwiczenia w staniu (zhanzhuang), zestaw Chansigong oraz krótką formę 9 - ruchowa.

Treningi tego typu poprawiają poczucie równowagi, koordynację ruchowa, wzmacniają siłę mięśniową, poprawiają wydolność organizmu. Wszystko to zapobiega ewentualnym upadkom i wynikającym z nich kontuzjom, poprawia sprawność i samopoczucie. Nacisk kładziony będzie również na rozluźnienie, poprawną strukturę ciała oraz prawidłowe wzorce ruchowe.

Jest to trening dostępny dla każdego, niezależnie od wieku, sprawności fizycznej, chorób i doznanych kontuzji. Kompensuje nasz siedzący tryb życia. Pozwala zapobiegać i rehabilitować wady postawy, kręgosłupa, problemy z motoryką. Jest skuteczną metodą rehabilitacji po problemach kardiologicznych, jak i wielu innych. Przynosi spokój i równowagę po chaosie dnia codziennego.

Zajęcia odbywać się będą w każdy Poniedziałek i Czwartek w godzinach 15:30 - 17:00 w sali konferencyjnej (widokowej) Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji we Frysztaku.

Zajęcia są bezpłatne.

Zapisy i informacja w recepcji GOSiR Frysztak oraz pod numerem telefonu 172777111.

Prowadzącym zajęcia jest Pan Lech Wajler Stowarzyszenie Chen Taijiquan Rzeszów.

Zapraszamy




TURNIEJ SIATKÓWKI PLAŻOWEJ O MISTRZOSTWO GMINY FRYSZTAK ROZSTRZYGNIĘTY - znamy zwycięzców

W dniu 24 sierpnia 2024 r. Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku był organizatorem Turnieju Siatkówki Plażowej o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024. Patronat nad turniejem sprawował Wójt Gminy Frysztak Jan Ziarnik. Mimo upału , walka między drużynami była niezwykle zacięta, a poziom zawodów stał na wysokim poziomie , byliśmy świadkami wielu widowiskowych  i długich wymian, ofiarnych obron i mocnych ataków. Zespoły walczyły systemem „każdy z każdym” do dwóch wygranych setów każdy do 20 pkt.,       w przypadku trzeciego seta do 15 pkt. Drużyny za zajęcie miejsc I – III otrzymały pamiątkowe puchary i dyplomy oraz vouchery weekendowe na basen kąpielowy. Koordynatorem turnieju był Wojciech Arciszewski – Menedżer w GOSiR Frysztak.






Po wyrównanej walce klasyfikacja przedstawia się następująco:

I miejsce  : Radosław Godek , Tomasz Ździebło

II miejsce : Jacek Król , Przemysław Pasterczyk

III miejsce: Jakub Mazur , Adrian Nowak.





Wszystkim zawodnikom gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych imprezach sportowo – rekreacyjnych organizowanych przez GOSiR Frysztak.

Aktywność fizyczna i regeneracja - Seniorzy w Solcu - Zdroju

 W Piątek 23 sierpnia 2024 roku, odbył się wyjazd na baseny mineralne do uzdrowiska Solec - Zdrój.

Uczestnikami wycieczki byli Seniorzy, którzy zgodnie z założeniami szeroko pojętej profilaktyki, regularnie biorą udział w wszelkich spotkaniach mających na celu aktywność fizyczną. 

Baseny mineralne Solec - Zdrój to doskonałe miejsce na połączenie sportu i wypoczynku. Doskonale wyposażony obiekt w wszelkie udogodnienia i bogatą ofertę zajęć sprawia, że każdy uczestnik znajdzie coś wyjątkowego dla siebie. 

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i promowanie zdrowego aktywnego stylu życia.

 

Turniej Siatkówki Plażowej o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024 - zapraszamy

 


Wójt gminy Frysztak oraz Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku zapraszają do udziału w "Amatorskim Turnieju Siatkówki Plażowej o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024", który zostanie rozegrany na boisku przy basenach kąpielowych. Sportowa rywalizacja toczyć się będzie o mistrzostwo gminy Frysztak.

Turniej odbędzie się w dniu 24.08.2024r. (sobota ) godz. 10:00. Zgłoszenia drużyn prowadzone są w biurze GOSiR lub telefonicznie 17 27 77 111 do dnia 23.08.2024 r. Decyduje kolejność zgłoszeń do turnieju zostanie zakwalifikowane maksymalnie 6 drużyn.

R e g u l a m i n

Amatorskiego Turnieju Siatkówki Plażowej

o Mistrzostwo Gminy Frysztak 2024”.

Kat. open.


Organizator:

Wójt Gminy Frysztak

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku.

Cel:

- Popularyzacja piłki siatkowej plażowej jako formy rekreacji ruchowej.

- Promowanie aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego na świeżym  powietrzu.

- Rywalizacja fair play.

Uczestnictwo :

Prawo startu w turnieju posiadają  amatorzy , osoby nie posiadające licencji zawodniczej.

W turnieju  startują zespoły 2  osobowe dowolnej płci  w kategorii open , decyduje kolejność zgłoszeń.

Dopuszcza się drużyny mieszane.

Termin i miejsce rozegrania turnieju:

24.08.2024 r.  (sobota ) godz. 10:00 na boisku do siatkówki plażowej na basenie kąpielowym GOSiR Frysztak .

Sposób przeprowadzenia turnieju:

System rozegrania eliminacji zostanie ustalony na miejscu w zależności od ilości zgłoszonych drużyn. 

Ze względu na ograniczenie czasowe ( jedno boisko do gry ) turniej może być rozegrany według uproszczonych zasad.

Zgłoszenia :

Zgłoszenia drużyn  w biurze GOSiR  lub telefonicznie 17 27 77 111  do dnia 23.08.2024 r. Decyduje kolejność zgłoszeń  do turnieju zostanie zakwalifikowane  maksymalnie 6 drużyn, po czym lista zgłoszeń zostanie zamknięta. Jednak aby  turniej został  rozegrany musi zgłosić się minimum 3 zespoły  inaczej  turniej zostanie rozegrany w innym terminie lub zostanie odwołany.


Nagrody :

Za zajęcie miejsc I - III drużyny otrzymają okolicznościowe puchary  i dyplomy basen  oraz bezpłatny wstęp na basen kąpielowy w dniu prowadzonych rozgrywek dla wszystkich drużyn. 

Postanowienia końcowe:

- obowiązują stroje sportowe 

- rozgrywki mają charakter rekreacyjny i amatorski uczestnicy nie są objęci przez organizatora ubezpieczeniem ,

- organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki, kradzież, uszkodzenia sprzętu              i odzieży,

- organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie ,

- kwestie nieuwzględnione w  regulaminie reguluje organizator.

- udział w turnieju jest równoznaczny  z akceptacją niniejszego regulaminu . We wszystkich sprawach nie objętych regulaminem decyduje organizator. Organizator zastrzega sobie prawo do ostateczne interpretacji niniejszego regulaminu.

- zawodnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb wewnętrznych organizatora, wyrażają zgodę na wykorzystanie ich wizerunku w materiałach informacyjnych i na stronach internetowych GOSiR  Frysztak oraz partnerów medialnych.


Zgrupowanie "Heiro" Rzeszów we Frysztaku

 


Heiro Rzeszów to akademia piłkarska oraz akademia futsalu i po raz kolejny szkolić będzie swoich podopiecznych we Frysztaku.  Wysoka jakość treningów oraz profesjonalne podejście do szkolenia w połączeniu z obiektami GOSiR Frysztak, przełożą się z pewnością na poprawę umiejętności piłkarskich.







Szkółka będzie trenować do następnej soboty. Zawodnicy i trenerzy korzystać będą także z Otwartych Basenów Kąpielowych oraz całego zaplecza sportowo- rekreacyjnego. Dziękujemy za wybór GOSiR Frysztak na miejsce swoich corocznych zgrupowań piłkarskich.


Życzymy udanego wypoczynku i zrealizowania założeń szkoleniowych!

Strona internetowa: http://futsal.heiro.pl 

Odznaka za zdobycie BARDO – Wspólnie promujemy turystykę i dbamy o zdrowie




Szanowni Państwo,
Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku zaprasza do udziału w rowerowej zabawie promującej zdrowy styl życia oraz turystyki gminy Frysztak. Tym razem proponujemy zdobycie Bardo na rowerze.



Każda osoba, która zdobędzie szczyt szlakiem żółtym, niebieskim, lub zielonym, zrobi zdjęcie, które udowodni wykonanie zadania oraz oznaczy w poście na Facebooku GOSiR Frysztak potrzyma odznakę turystyczną „Rowerem na Bardo”.




Bardo – najwyższy szczyt Pogórza Strzyżowskiego o wysokości 534 m n.p.m. Jest w całości porośnięty lasem jodłowo-bukowym. Od zachodu sąsiaduje z Klonową Górą, od wschodu z Górą Chełm. Południowy stok opada do miejscowości Huta Gogołowska.

Bardo jest najwyższym szczytem sąsiadując z Górą Chełm (528 m n.p.m)., Klonową Górą (488 m n.p.m.) i Kamienną Górą (477 m n.p.m.).

Zapraszamy do wspólnej zabawy 

Ruch Chorzów po raz pierwszy na zgrupowaniu we Frysztaku

 

W dniu 11.08.2024r. zgrupowanie sportowe rozpoczął Ruch Chorzów. Młodzi zawodnicy wraz z trenerami będą pracować nad techniką, taktyką i elementami motoryki na obiektach Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji we Frysztaku przez tydzień, aż do kolejnej soboty . Zawodnicy tuż po zakwaterowaniu i obiedzie od razu przystąpili do realizowania założeń szkoleniowych, a na treningach widać ich ogromne zaangażowanie w każde ćwiczenie. 


Ruch Chorzów – polski klub sportowy założony 20 kwietnia 1920 r. w Bismarkhucie jako jednosekcyjny klub piłkarski. W sezonie 2024/2025 występujący w I lidze. W tabeli wszechczasów Ekstraklasy zajmuje 4. miejsce. Jest to jeden z najbardziej utytułowanych polskich klubów w historii. (Wikipedia)

 Sportowców ze Śląska gościmy pierwszy raz, dziękujemy za wybór frysztackiego ośrodka na organizację obozu szkoleniowego. Piłkarzom oraz trenerom życzymy dobrej pogody, zrealizowania  założeń sportowych oraz udanego wypoczynku na Otwartych Basenach Kąpielowych.



Standardy Ochrony Małoletnich w GOSiR Frysztak




Zarządzenie Nr 3 / 2024

Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji we Frysztaku

z dnia 12.08.2024

w sprawie wdrożenia Standardów Ochrony Małoletnich

 

Na podstawie art. 22b pkt 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1606) zarządza się, co następuje:

§ 1

W Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji we Frysztaku zostają wdrożone do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich.

 

§ 2

Zadania związane z działalnością na rzecz ochrony małoletnich przed krzywdzeniem realizują wszyscy pracownicy zatrudnieni w placówce, a za skuteczne funkcjonowanie Standardów Ochrony Małoletnich odpowiedzialny jest Mateusz Dominik - instruktor.

 

§ 3

Wszyscy pracownicy zostają zobowiązani do zapoznania się z przepisami ochrony małoletnich obowiązujących w placówce w terminie do 14.08.2024 r.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 Frysztak, dn. 12.08.2024 r.




STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

 

OBOWIĄZUJĄCE

w

 

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji we Frysztaku
(nazwa placówki)

 

 

ul. Sportowa 30, 38-130 Frysztak

(siedziba: adres pocztowy)

 

 

Frysztak, dn. 12.08.2024 r.

(data wprowadzenia)

 

Dyrektor GOSiR Frysztak – Marek Armata

……………………………....................................................................................……….

(podpis)

 

 

 

NA PODSTAWIE

  • Ustawa z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.) – art. 22c, art. 22b. 
  • Ustawa  z 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1606) – art. 7 pkt 6. 
  • Poradnik Fundacji – Dajemy Dzieciom Siłę

 

 

CEL

Zapewnienie bezpieczeństwa małoletnim, dbałość o ich dobro, uwzględnianie potrzeb i podejmowanie działań w ich jak najlepszym interesie

Spis treści

Rozdział I 5

Obszary Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem. 5

Rozdział II 7

Słowniczek terminów. 7

Rozdział III 8

Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dziecka. 8

Rozdział IV.. 9

Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia. Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka. 9

Rozdział V.. 11

Zasady ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych małoletnich. 11

Rozdział VI 13

Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych. 13

Rozdział VII 14

Monitoring stosowania Standarów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.. 14

Rozdział VIII 15

Przepisy końcowe. 15

Załączniki do Standardów Ochrony Małoletnich. 16

Załącznik nr 1 – Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników.. 17

Załącznik nr 2 – Zasady bezpiecznych relacji 19

Załącznik nr 3 – Karta interwencji 24

Załącznik nr 4 – Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych dzieci 25

Załącznik nr 5 – Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych. Błąd! Nie zdefiniowano zakładki.

Załącznik nr 6 – Ankieta monitorująca poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem   28

Załącznik nr 7 Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich. 29

Załącznik nr 8 Powołanie oraz oświadczenie osoby odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.. 30

Załącznik nr 9 Rejestr interwencji i zgłoszeń. 31

 

                                                


Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników GOSiR Frysztak jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Pracownik GOSiRu traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracownika wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Pracownik placówki, realizując te cele, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych danej placówki oraz swoich kompetencji.

 

Dobro i bezpieczeństwo dzieci w jest priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez pracowników GOSiRu na rzecz dzieci.

 

Niniejszy system ochrony dzieci przed krzywdzeniem określa procedury interwencji, działania profilaktyczne, edukacyjne, zasady zapobiegania krzywdzeniu dzieci, a w sytuacji gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc małoletniemu oraz wskazuje odpowiedzialność osób zatrudnionych w placówce za bezpieczeństwo dzieci do niej uczęszczających.

 

Niniejsze Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem zostały opublikowane na stronie internetowej placówki. Są szeroko promowane wśród całego personelu, rodziców i dzieci uczęszczających na zajęcia realizowane przez GOSiR oraz korzystających z innych form współpracy
z placówką. Poszczególne grupy małoletnich są z poniższymi Standardami aktywnie zapoznawane poprzez prowadzone działania edukacyjne
i informacyjne.

 

 


 

Rozdział I

Obszary Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.

 

Standard 1 – Placówka opracowała, przyjęła i wdrożyła do realizacji Standardy Ochrony Małoletnich.

a)      Dotyczy ona całego personelu (pracowników, współpracowników, stażystów
i wolontariuszy – na wszystkich szczeblach placówki).  

b)      Organ zarządzający placówką zatwierdził Standardy, a za ich wdrażanie
i nadzorowanie odpowiada kierownictwo placówki.

c)      Kierownictwo placówki wyznaczyło osobę odpowiedzialną za monitoring realizacji Standardów. Rola oraz zadania tej osoby są jasno określone.

d)      Standardy ochrony małoletnich jasno i kompleksowo określają:  

a.       zasady bezpiecznej rekrutacji personelu  

b.      sposób reagowania w placówce na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia  

c.       zasady bezpiecznych relacji personel-dziecko  

d.      zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych  

e.       zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci

e)      Polityka jest opublikowana i szeroko promowana wśród całego personelu, rodziców i dzieci, a poszczególne grupy są z nią aktywnie zapoznawane poprzez działania edukacyjne i informacyjne.  

Standard 2 – Placówka stosuje zasady bezpiecznej rekrutacji personelu, regularnie szkoli personel ze Standardów tj.:

a)      zasady rekrutacji personelu pracującego z dziećmi, w tym obowiązek uzyskiwania danych z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym o każdym członku personelu oraz, gdy jest to dozwolone przepisami obowiązującego prawa, informacji z Krajowego Rejestru Karnego, a kiedy prawo na to nie zezwala, uzyskiwania oświadczenia personelu dotyczącego niekaralności lub braku toczących się postępowań karnych lub dyscyplinarnych za przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności oraz przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego,

b)      zasady bezpiecznych relacji personelu z małoletnimi, wskazujące, jakie zachowania na terenie placówki są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem,

c)      zasady zapewniania pracownikom podstawowej wiedzy na temat ochrony małoletnich przed krzywdzeniem oraz udzielania pomocy dzieciom w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:

-        rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci,

-        procedur interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia,

-        odpowiedzialności prawnej pracowników, zobowiązanych do podejmowania interwencji,

d)      zasady przygotowania personelu (pracującego z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami) do edukowania:

-        dzieci na temat ochrony przed przemocą i wykorzystywaniem,

-        rodziców/opiekunów dzieci na temat wychowania dzieci bez przemocy oraz chronienia ich przed przemocą i wykorzystywaniem,

e)      zasady dysponowania materiałami edukacyjnymi dla dzieci i dla rodziców oraz aktywnego ich wykorzystania.

 

Standard 3 – Placówka wdrożyła i stosuje procedury interwencyjne, które znane są i udostępnione całemu personelowi. Każdy pracownik wie komu należy zgłosić informację o krzywdzeniu małoletniego i kto jest odpowiedzialny za działania interwencyjne. Każdemu pracownikowi udostępnione są dane kontaktowe do lokalnych instytucji odpowiedzialnych za przeciwdziałanie i interwencję w przypadku krzywdzenia małoletnich.

a)      Placówka wypracowała procedury, które określają krok po kroku, jakie działanie należy podjąć w sytuacji krzywdzenia dziecka lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu organizacji, członków rodziny, rówieśników i osób obcych.  

b)      Placówka dysponuje danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się interwencja i pomocą w sytuacjach krzywdzenia dzieci (policja, sąd rodzinny, centrum interwencji kryzysowej, ośrodek pomocy społecznej, placówki ochrony zdrowia) oraz zapewnia do nich dostęp wszystkim pracownikom.    

 

Standard 4 – Placówka co najmniej raz na 2 lata monitoruje i w razie konieczności ewaluuje zapisy Standardów, konsultując się z personelem, małoletnimi i rodzicami oraz je aktualizuje.

Standardy podstawowe:

a)      Przyjęte standardy ochrony małoletnich są weryfikowane ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci.  

 Standardy uzupełniające: 

b)      W ramach weryfikacji standardów placówka konsultuje się z małoletnimi i ich rodzicami/opiekunami. 

 


 

Rozdział II

Słowniczek terminów.

 

1.      Dziecko/małoletni – każda osoba do ukończenia 18. roku życia.

2.      Krzywdzenie dziecka – popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę dziecka, lub zagrożenie dobra dziecka, w tym jego zaniedbanie.

3.      Personel – każdy pracownik placówki bez względu na formę zatrudnienia, w tym współpracownik, stażysta, wolontariusz lub inna osoba, która z racji pełnionej funkcji lub zadań ma (nawet potencjalny) kontakt z dziećmi.

4.      Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji dziecka, w szczególności jego rodzic lub opiekun prawny, a także rodzic zastępczy.

5.      Instytucja/placówka – każda instytucja świadcząca usługi dzieciom lub działająca na rzecz dzieci.

6.      Kierownik/Organizator/Kierownictwo – osoba (lub podmiot), która w strukturze organizacyjnej jednostki jest uprawniona do podejmowania decyzji.

7.      Zgoda rodzica dziecka oznacza zgodę co najmniej jednego z rodziców dziecka. W przypadku braku porozumienia między rodzicami dziecka konieczne jest poinformowanie rodziców o konieczności rozstrzygnięcia sprawy przez sąd rodzinny.

8.      Osoba odpowiedzialna za Internet to wyznaczony przez Kierownictwo pracownik, sprawujący nadzór nad korzystaniem z Internetu przez dzieci na terenie jednostki oraz nad bezpieczeństwem dzieci w Internecie.

9.      Osoba odpowiedzialna za Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem to wyznaczony przez Kierownika pracownik sprawujący nadzór nad realizacją niniejszych Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.

10.  Dane osobowe dziecka to wszelkie informacje umożliwiające identyfikację dziecka.

 


 

Rozdział III

Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dziecka.

 

1.      Pracownicy placówki posiadają wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci.

2.      W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka pracownicy placówki podejmują rozmowę z rodzicami, przekazując informacje na temat dostępnej oferty wsparcia
i motywując ich do szukania dla siebie pomocy.

3.      Pracownicy monitorują sytuację i dobrostan dziecka.

4.      Pracownicy znają i stosują zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko i dziecko–dziecko ustalone w placówce.

5.      Rekrutacja pracowników placówki odbywa się zgodnie z zasadami bezpiecznej rekrutacji personelu.


 

Rozdział IV

Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia. Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka.

 

W przypadku powzięcia przez pracownika podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, pracownik ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji Kierownictwu placówki.

 

1.      Po uzyskaniu informacji, Kierownictwo wzywa opiekunów dziecka, którego krzywdzenie podejrzewa i informuje ich o podejrzeniu.

2.      Wyznaczona przez Kierownictwo osoba sporządza opis sytuacji małoletniego w jednostce i rodzinnej dziecka na podstawie rozmów z dzieckiem, pracownikami jednostki oraz opracowuje plan pomocy małoletniemu.

3.      Plan pomocy małoletniemu powinien zawierać wskazania dotyczące:

a)      podjęcia przez placówkę działań w celu zapewnienia dziecku bezpieczeństwa, w tym zgłoszenie podejrzenia krzywdzenia do odpowiedniej instytucji,

b)      wsparcia, jakie zaoferuje dziecku placówka,

c)      skierowania małoletniego do specjalistycznej placówki pomocy dziecku, jeżeli istnieje taka potrzeba.

4.    W bardziej skomplikowanych przypadkach (dotyczących np. wykorzystywania seksualnego lub znęcania się fizycznego i psychicznego o dużym nasileniu) Kierownictwo powołuje zespół interwencyjny, w skład którego mogą wejść: Kierownictwo oraz inni pracownicy mający wiedzę na temat skutków krzywdzenia dziecka lub o krzywdzonym dziecku.

5.    Zespół interwencyjny sporządza plan pomocy małoletniemu na podstawie opisu sporządzonego przez członków zespołu.

6.    W przypadku gdy podejrzenie krzywdzenia zgłoszą rodzice/opiekunowie dziecka, Kierownictwo placówki jest zobowiązane powołać zespół interwencyjny.

7.    Zespół, o którym mowa, wzywa rodziców/opiekunów dziecka na spotkanie wyjaśniające, podczas którego może zaproponować zdiagnozowanie zgłaszanego podejrzenia w zewnętrznej, bezstronnej instytucji. Ze spotkania sporządza się protokół.

8.    Sporządzony przez zespół interwencyjny plan pomocy małoletniemu wraz z zaleceniem współpracy przy jego realizacji przedstawiany jest rodzicom/opiekunom przez Kierownictwo jednostki.

9.    Kierownictwo placówki informuje rodziców/opiekunów o obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia małoletniego do odpowiedniej instytucji (prokuratura, policja lub sąd rodzinny, ośrodek pomocy społecznej bądź przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego – procedura „Niebieskiej Karty” – w zależności od zdiagnozowanego typu krzywdzenia i skorelowanej z nim interwencji).

 

Po poinformowaniu rodziców/opiekunów małoletniego zgodnie z punktem poprzedzającym – Kierownictwo składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej.

W przypadku gdy podejrzenie krzywdzenia zgłosili rodzice/opiekunowie małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone –informuje o tym fakcie rodziców/opiekunów dziecka na piśmie.

Z przebiegu interwencji sporządza się kartę interwencji, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do niniejszych Standardów.

Wszyscy pracownicy i inne osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych podjęły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązani do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.

 

 

 

 


 

Rozdział V

Zasady ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych małoletnich

 

1.      Jednostka, uznając prawo dziecka do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku dziecka, zapewnia najwyższe standardy ochrony danych osobowych małoletnich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2.      Dane osobowe małoletniego podlegają ochronie na zasadach określonych w Ustawie z dna 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych):

    1. pracownik ma obowiązek zachowania tajemnicy danych osobowych, które przetwarza oraz zachowania w tajemnicy sposobów zabezpieczenia danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem;
    2. dane osobowe małoletniego są udostępniane wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów;

3.      Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych dzieci stanowią Załącznik nr 4 do niniejszych Standardów.

4.      Pracownikowi nie wolno umożliwiać przedstawicielom mediów utrwalania wizerunku dziecka (filmowanie, fotografowanie, nagrywanie głosu dziecka) na jego terenie bez pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.

5.      Upublicznienie przez pracownika wizerunku dziecka utrwalonego w jakiejkolwiek formie (fotografia, nagranie audio-wideo) wymaga pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.

6.      W celu uzyskania zgody, o której mowa wyżej, pracownik może skontaktować się z opiekunem dziecka, by uzyskać zgodę na nieodpłatne wykorzystanie zarejestrowanego wizerunku dziecka i określić, w jakim kontekście będzie wykorzystywany, np. że umieszczony zostanie na platformie YouTube w celach promocyjnych lub na stronie internetowej placówki (niniejsza zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty reklamowe, ulotki, drukowane materiały promocyjne, reklamę w gazetach i czasopismach oraz w Internecie itp.), lub ustalić procedurę uzyskania zgody. Niedopuszczalne jest podanie przedstawicielowi mediów danych kontaktowych do opiekuna dziecka – bez wiedzy i zgody tego opiekuna.

 

 

 

 


 

Rozdział VI

Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych

 

 

NA TERENIE PLACÓWKI NIE MA DOSTĘPU DO INTERNETU

 

1.      Placówka nie zapewnia dzieciom dostępu do Internetu.

2.      Na terenie placówki dostęp dziecka do Internetu możliwy jest wyłącznie przez prywatne urządzenia mobilne małoletnich.

3.      W przypadku zaobserwowania przeglądania przez dziecko niebezpiecznych treści, pracownik placówki przekazuje taką informację Kierownictwu jednostki, które powiadamia opiekunów dziecka o zdarzeniu.

 


 

Rozdział VII

Monitoring stosowania Standarów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem

 

1.      Kierownictwo wyznacza Pana Mateusza Dominik na osobę odpowiedzialną za realizację
i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.

2.      Osoba, o której mowa w punkcie 1, jest odpowiedzialna za monitorowanie realizacji Standardów, za reagowanie na sygnały naruszenia Standardów, prowadzenie rejestru zgłoszeń oraz za proponowanie zmian w Standardach.

3.      Osoba odpowiedzialna za realizację i propagowanie Standardów ochrony małoletnich przeprowadza wśród pracowników, raz na 12 miesięcy, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia Standardów.

4.      Ankieta monitorująca stanowi załącznik nr 6 do niniejszych Standardów.

5.      Na podstawie przeprowadzonej ankiety osoba odpowiedzialna za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich sporządza raport z monitoringu, który następnie przekazuje Kierownictwu.

6.      Kierownictwo na podstawie otrzymanego raportu wprowadza do Standardów niezbędne zmiany i ogłasza je pracownikom, dzieciom i ich rodzicom/opiekunom.

 

 


 

Rozdział VIII

Przepisy końcowe

 

1.      Niniejsze Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.

2.      Ogłoszenie Standarów następuje poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń lub w innym widocznym miejscu w siedzibie placówki lub poprzez przesłanie tekstu Standardów pracownikom i rodzicom dzieci drogą elektroniczną, lub zamieszczenie na stronie internetowej oraz wywieszenie w wersji skróconej.

 

 

 

 


 

Załączniki do Standardów Ochrony Małoletnich

 

Załącznik nr 1Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników

Załącznik nr 2 Zasady bezpiecznych relacji personel – dziecko i dziecko – dziecko

Załącznik nr 3 Karta interwencji

Załącznik nr 4 Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych dzieci

Załącznik nr 5 Ankieta monitorująca

Załącznik nr 6 – Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich

Załącznik nr 7 – Oświadczenie osoby odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem

Załącznik nr 8 Rejestr interwencji i zgłoszeń

 


 

Załącznik nr 1 – Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników

 

1.      Kierownictwo przed zatrudnieniem pracownika poznaje dane osobowe, kwalifikacje kandydata/kandydatki, w tym stosunek do wartości podzielanych przez placówkę, takich jak ochrona praw dzieci i szacunek do ich godności.

2.      Kierownictwo dba o to, by osoby przez nie zatrudnione (w tym osoby pracujące na podstawie umowy zlecenia oraz wolontariusze/stażyści) posiadały odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi oraz były dla nich bezpieczne.

3.      Aby sprawdzić powyższe, w tym stosunek osoby zatrudnianej do dzieci i podzielania wartości związanych z szacunkiem wobec nich oraz przestrzegania ich praw, Kierownictwo może żądać danych (w tym dokumentów) dotyczących:

a)      wykształcenia,

b)      kwalifikacji zawodowych,

c)      przebiegu dotychczasowego zatrudnienia kandydata/kandydatki.

4.      W każdym przypadku Kierownictwo musi posiadać dane pozwalające zidentyfikować osobę przez niego zatrudnioną, niezależnie od podstawy zatrudnienia. Powinien znać:

a)      imię (imiona) i nazwisko,

b)      datę urodzenia,

c)      dane kontaktowe osoby zatrudnianej.

5.      Kierownictwo może poprosić kandydata/kandydatkę o przedstawienie referencji z poprzednich miejsc zatrudnienia lub o podanie kontaktu do osoby, która takie referencje może wystawić. Podstawą dostarczenia referencji lub kontaktu do byłych pracodawców jest zgoda kandydata/kandydatki. Niepodanie tych danych w świetle obowiązujących przepisów nie powinno rodzić dla tej osoby negatywnych konsekwencji w postaci np. odmowy zatrudnienia wyłącznie w oparciu o tę podstawę. Ograniczeniem są w tym zakresie przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz Kodeksu pracy.

6.      Kierownictwo przed zatrudnieniem kandydata/kandydatki uzyskuje jego/jej dane osobowe, w tym dane potrzebne do sprawdzenia danych w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – Rejestr z dostępem ograniczonym.

 

Uwaga! Przed dopuszczeniem osoby zatrudnianej do wykonywania obowiązków związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi jest zobowiązane sprawdzić osobę zatrudnianą w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – Rejestr z dostępem ograniczonym oraz Rejestr osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. Rejestr dostępny jest na stronie: rps.ms.gov.pl. By móc uzyskać informacje z rejestru z dostępem ograniczonym, konieczne jest uprzednie założenie profilu placówki.

 

7.      Aby sprawdzić osobę w Rejestrze, Kierownictwo potrzebuje następujących danych kandydata/kandydatki:

1)      imię i nazwisko,

2)      data urodzenia,

3)      PESEL,

4)      nazwisko rodowe,

5)      imię ojca,

6)      imię matki.

8.      Wydruk z Rejestru przechowuje się w aktach osobowych pracownika lub analogicznej dokumentacji dotyczącej wolontariusza lub osoby zatrudnionej w oparciu o umowę cywilnoprawną.

 


 

Załącznik nr 2 – Zasady bezpiecznych relacji

 

Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez personel jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie. Personel realizując te cele działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych instytucji oraz swoich kompetencji. Zasady bezpiecznych relacji personelu z dziećmi obowiązują wszystkich pracowników, stażystów i wolontariuszy. Znajomość i zaakceptowanie zasad są potwierdzone podpisaniem oświadczenia.

 

I.       Relacje personelu

 

Każdy pracownik jest zobowiązany do utrzymywania profesjonalnej relacji z dziećmi
w i każdorazowego rozważenia, czy jego reakcja, komunikat bądź działanie wobec dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci. Każdy pracownik zobowiązany jest działać w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji swojego zachowania.

 

II.    Komunikacja z dziećmi

 

1.      W komunikacji z dziećmi pracownik zobowiązany jest:

a)      zachować cierpliwość i szacunek,

b)      słuchać uważnie dziecka i udzielać mu odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji,

c)      informować dziecko o podejmowanych decyzjach jego dotyczących, biorąc pod uwagę oczekiwania dziecka,

d)      szanować prawo dziecka do prywatności; jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, należy wyjaśnić mu to najszybciej jak to możliwe; jeśli pojawi się konieczność porozmawiania z dzieckiem na osobności, należy zostawić uchylone drzwi do pomieszczenia i zadbać, aby być w zasięgu wzroku innych; można też poprosić drugiego pracownika o obecność podczas takiej rozmowy,

e)      zapewniać dzieci, że jeśli czują się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, mogą o tym powiedzieć pracownikowi lub wskazanej osobie (w zależności od procedur interwencji, jakie przyjęto w jednostce oświatowej) i mogą oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub pomocy.

2.      Pracownikowi zabrania się:

a)      zawstydzania, upokarzania, lekceważenia i obrażania dziecka oraz podnoszenia głosu na dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z bezpieczeństwa dziecka lub innych dzieci,

b)      ujawniania informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci; obejmuje to wizerunek dziecka, informacje o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej,

c)      zachowywania się w obecności dziecka w sposób niestosowny; obejmuje to używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec dziecka relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).

 

III. Działania realizowane z dziećmi

 

1.      Pracownik zobowiązany jest:

a)      doceniać i szanować wkład dzieci w podejmowane działania, aktywnie je angażować i traktować równo bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd,

b)      unikać faworyzowania dzieci.

2.      Pracownikowi zabrania się:

a)      nawiązywania z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych, składania mu propozycji o nieodpowiednim charakterze; obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie nieletnim treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę,

b)      utrwalania wizerunku nieletniego (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych; dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci, jeśli Kierownictwo nie zostało o tym poinformowane, nie wyraziła na to zgody i nie uzyskała zgód rodziców/opiekunów oraz samych dzieci,

c)      proponowania nieletniemu alkoholu, wyrobów tytoniowych, nielegalnych substancji, jak również używania ich w obecności małoletnich,

d)      przyjmowania pieniędzy, prezentów od nieletnich, od rodziców/opiekunów dziecka,

e)      wchodzenia w relacje jakiejkolwiek zależności wobec dziecka lub rodziców/opiekunów dziecka, zachowywania się w sposób mogący sugerować innym istnienie takiej zależności i prowadzący do oskarżeń o nierówne traktowanie bądź czerpanie korzyści majątkowych i innych – nie dotyczy to okazjonalnych podarków tj. kwiatów, prezentów składkowych czy drobnych upominków.

3.      Wszystkie ryzykowne sytuacje, które obejmują zauroczenie dzieckiem przez pracownika lub pracownikiem przez dziecko, muszą być raportowane Kierownictwu. Jeśli pracownik jest ich świadkiem, zobowiązany jest reagować stanowczo, ale z wyczuciem, aby zachować godność osób zainteresowanych.

 

IV.  Kontakt fizyczny z dziećmi

 

1.      Jakiekolwiek przemocowe działanie wobec małoletniego jest niedopuszczalne. Istnieją jednak sytuacje, w których fizyczny kontakt z dzieckiem może być stosowny i spełnia zasady bezpiecznego kontaktu: jest odpowiedzią na potrzeby dziecka w danym momencie, uwzględnia wiek dziecka, etap rozwojowy, płeć, kontekst kulturowy i sytuacyjny. Nie można jednak wyznaczyć uniwersalnej stosowności każdego takiego kontaktu fizycznego, ponieważ zachowanie odpowiednie wobec jednego dziecka może być nieodpowiednie wobec innego.

2.      Pracownik zobowiązany jest:

a)      kierować się zawsze swoim profesjonalnym osądem, słuchając, obserwując i odnotowując reakcję dziecka, pytając je o zgodę na kontakt fizyczny (np. przytulenie) i zachowując świadomość, że nawet przy jego dobrych intencjach taki kontakt może być błędnie zinterpretowany przez dziecko lub osoby trzecie,

b)      być zawsze przygotowanym na wyjaśnienie swoich działań,

c)      zachować szczególną ostrożność wobec dziecka, które doświadczyło nadużycia i krzywdzenia, w tym seksualnego, fizycznego bądź zaniedbania; takie doświadczenia mogą czasem sprawić, że dziecko będzie dążyć do nawiązania niestosownych bądź nieadekwatnych fizycznych kontaktów z dorosłymi; w takich sytuacjach pracownik powinien reagować z wyczuciem, jednak stanowczo i pomóc dziecku zrozumieć znaczenie osobistych granic.

3.      Pracownikowi zabrania się:

a)      bicia, szturchania, popychania oraz naruszania integralności fizycznej dziecka w jakikolwiek inny sposób,

b)      dotykania dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny,

c)      angażowania się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne.

4.      W sytuacjach wymagających czynności pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka, pracownik zobowiązany jest unikać innego niż niezbędny kontakt fizyczny z dzieckiem. W każdej czynności pielęgnacyjnej i higienicznej, związanej z pomaganiem dziecku w ubieraniu się i rozbieraniu, jedzeniu, myciu, przewijaniu czy korzystaniu z toalety, pracownikowi powinna asystować druga osoba zatrudniona w placówce. Jeśli pielęgnacja i opieka higieniczna nad dziećmi należą do obowiązków pracownika – zostanie on przeszkolony w tym kierunku.

5.      Podczas dłuższych niż jednodniowe wyjazdów i wycieczek niedopuszczalne jest spanie z dzieckiem w jednym łóżku lub w jednym pokoju.

6.      Kontakt fizyczny z dzieckiem musi być jawny, nieukrywany, nie może wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy. Jeśli pracownik będzie świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zobowiązany jest zawsze poinformować o tym osobę odpowiedzialną i/lub postępować zgodnie z obowiązującą procedurą interwencji.

 

V.     Kontakty pracownika z dzieckiem poza godzinami pracy

 

1.      Obowiązuje zasada, że kontakt z dziećmi uczęszczającymi do jednostki powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy i dotyczyć celów edukacyjnych lub wychowawczych.

2.      Pracownikowi zabrania się zapraszania dzieci do swojego miejsca zamieszkania, spotykania się z nimi poza godzinami pracy; obejmuje to także kontakty z dziećmi poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych).

3.      Jeśli zachodzi taka konieczność, właściwą formą komunikacji z dziećmi i ich rodzicami lub opiekunami poza godzinami pracy są kanały służbowe (e-mail, telefon służbowy).

4.      Jeśli zachodzi konieczność spotkania z dziećmi poza godzinami pracy, pracownik zobowiązany jest poinformować o tym Kierownictwo, a rodzice/opiekunowie dzieci muszą wyrazić zgodę na taki kontakt.

5.      Utrzymywanie relacji towarzyskich lub rodzinnych (jeśli dzieci i rodzice/opiekunowie dzieci są osobami bliskimi wobec pracownika) wymaga zachowania poufności wszystkich informacji dotyczących innych dzieci, ich rodziców oraz opiekunów.

 

VI.  Bezpieczeństwo online

 

1.      Pracownik musi być świadomy cyfrowych zagrożeń i ryzyka wynikającego z rejestrowania swojej prywatnej aktywności w sieci przez aplikacje i algorytmy, a także własnych działań w Internecie. Dotyczy to odwiedzania określonych stron, korzystania z aplikacji randkowych, na których może on spotkać małoletnich, obserwowania określonych osób/stron w mediach społecznościowych i ustawień prywatności kont, z których korzysta. Jeśli profil pracownika jest publicznie dostępny, to również dzieci i ich rodzice/opiekunowie mają wgląd w cyfrową aktywność pracownika.

2.      Pracownik zobowiązany jest wyłączać lub wyciszać osobiste urządzenia elektroniczne w trakcie pracy oraz wyłączyć na terenie placówki funkcjonalność Bluetooth.

3.      Pracownikowi zabrania się nawiązywania kontaktów z dziećmi poprzez przyjmowanie bądź wysyłanie zaproszeń w mediach społecznościowych.

 

 


 

Załącznik nr 3 – Karta interwencji

 

Imię i nazwisko dziecka

 

Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia)

 

Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia

 

Opis działań podjętych przez pedagoga/psychologa

Data:

Działanie:

 

 

 

 

Spotkania z opiekunami dziecka

Data:

Opis spotkania:

 

 

 

 

Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe)

zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

wniosek o wgląd w sytuację dziecka/rodziny

inny rodzaj interwencji (jaki?): …………………………… …………………………………………

Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencję) i data interwencji

 

 

Wyniki interwencji – działania organów wymiaru sprawiedliwości (jeśli placówka uzyskała informacje o wynikach działania placówki lub działania rodziców)

Data:

Działanie:

 

 

 


 

Załącznik nr 4 – Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych dzieci

 

Zasady powstały w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.

 

Nasze wartości

·        W naszych działaniach kierujemy się odpowiedzialnością i rozwagą wobec utrwalania, przetwarzania, używania i publikowania wizerunków dzieci.

·        Dzielenie się zdjęciami i filmami z naszych aktywności służy celebrowaniu sukcesów dzieci, dokumentowaniu naszych działań i zawsze ma na uwadze bezpieczeństwo dzieci. Wykorzystujemy zdjęcia/nagrania pokazujące szeroki przekrój dzieci – chłopców i dziewczęta, dzieci w różnym wieku, o różnych uzdolnieniach, stopniu sprawności i reprezentujące różne grupy etniczne.

·        Dzieci mają prawo zdecydować, czy ich wizerunek zostanie zarejestrowany i w jaki sposób zostanie przez nas użyty.

·        Zgoda rodziców/opiekunów prawnych na wykorzystanie wizerunku ich dziecka jest tylko wtedy wiążąca, jeśli dzieci i rodzice/opiekunowie prawni zostali poinformowani o sposobie wykorzystania zdjęć/nagrań i ryzyku wiążącym się z publikacją wizerunku.

Dbamy o bezpieczeństwo wizerunków dzieci poprzez:

·        Pytanie o pisemną zgodę rodziców/opiekunów prawnych oraz o zgodę dzieci przed zrobieniem i publikacją zdjęcia/nagrania.

·        Udzielenie wyjaśnień, do czego wykorzystamy zdjęcia/nagrania i w jakim kontekście, jak będziemy przechowywać te dane i jakie potencjalne ryzyko wiąże się z publikacją zdjęć/nagrań online.

·        Unikanie podpisywania zdjęć/nagrań informacjami identyfikującymi dziecko z imienia i nazwiska. Jeśli konieczne jest podpisanie dziecka używamy tylko imienia.

·        Rezygnację z ujawniania jakichkolwiek informacji wrażliwych o dziecku dotyczących m.in. stanu zdrowia, sytuacji materialnej, sytuacji prawnej i powiązanych z wizerunkiem dziecka (np. w przypadku zbiórek indywidualnych organizowanych przez naszą instytucję).

·        Zmniejszenie ryzyka kopiowania i niestosownego wykorzystania zdjęć/nagrań dzieci poprzez przyjęcie zasad:

         wszystkie dzieci znajdujące się na zdjęciu/nagraniu muszą być ubrane, a sytuacja zdjęcia/nagrania nie jest dla dziecka poniżająca, ośmieszająca ani nie ukazuje go w negatywnym kontekście,

         zdjęcia/nagrania dzieci powinny się koncentrować na czynnościach wykonywanych przez dzieci i w miarę możliwości przedstawiać dzieci w grupie, a nie pojedyncze osoby.

·        Rezygnację z publikacji zdjęć dzieci, nad którymi nie sprawujemy już opieki, jeśli one lub ich rodzice/opiekunowie prawni nie wyrazili zgody na wykorzystanie zdjęć po odejściu z instytucji.

·        Przyjęcie zasady, że wszystkie podejrzenia i problemy dotyczące niewłaściwego  rozpowszechniania wizerunków dzieci należy rejestrować i zgłaszać Kierownictwu, podobnie jak inne niepokojące sygnały dotyczące zagrożenia bezpieczeństwa dzieci.

Rejestrowanie wizerunków dzieci do użytku własnego placówki

W sytuacjach, w których nasza instytucja rejestruje wizerunki dzieci do własnego użytku,

deklarujemy, że:

·        Dzieci i rodzice/opiekunowie prawni zawsze będą poinformowani o tym, że dane wydarzenie będzie rejestrowane.

·        Zgoda rodziców/opiekunów prawnych na rejestrację wydarzenia zostanie przyjęta przez nas na piśmie oraz uzyskamy przynajmniej ustną zgodę dziecka.

·        Jeśli rejestracja wydarzenia zostanie zlecona osobie zewnętrznej (wynajętemu fotografowi lub kamerzyście) zadbamy o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży poprzez:

         zobowiązanie osoby/firmy rejestrującej wydarzenie do przestrzegania niniejszych wytycznych,

         zobowiązanie osoby/firmy rejestrującej wydarzenie do noszenia identyfikatora w czasie trwania wydarzenia,

         niedopuszczenie do sytuacji, w której osoba/firma rejestrująca będzie przebywała z dziećmi bez nadzoru pracownika naszej instytucji,

         poinformowanie rodziców/opiekunów prawnych oraz dzieci, że osoba/firma rejestrująca wydarzenie będzie obecna podczas wydarzenia i upewnienie się, że rodzice/opiekunowie prawni udzielili pisemnej zgody na rejestrowanie wizerunku ich dzieci.

·        Jeśli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,

·        impreza publiczna, zgoda rodziców/opiekunów prawnych dziecka nie jest wymagana.

Rejestrowanie wizerunków dzieci do prywatnego użytku

W sytuacjach, w których rodzice/opiekunowie lub widzowie wydarzeń i uroczystości itd. rejestrują wizerunki dzieci do prywatnego użytku, informujemy na początku każdego z tych wydarzeń o tym, że:

·        Wykorzystanie, przetwarzanie i publikowanie zdjęć/nagrań zawierających wizerunki dzieci i osób dorosłych wymaga udzielenia zgody przez te osoby, w przypadku dzieci – przez ich rodziców/opiekunów prawnych.

·        Zdjęcia lub nagrania zawierające wizerunki dzieci nie powinny być udostępniane w mediach społecznościowych ani na serwisach otwartych, chyba że rodzice lub opiekunowie prawni tych dzieci wyrażą na to zgodę,

·        Przed publikacją zdjęcia/nagrania online zawsze warto sprawdzić ustawienia prywatności, aby upewnić się, kto będzie mógł uzyskać dostęp do wizerunku dziecka.

Rejestrowanie wizerunku dzieci przez osoby trzecie i media

·        Jeśli przedstawiciele mediów lub dowolna inna osoba będą chcieli zarejestrować organizowane przez nas wydarzenie i opublikować zebrany materiał, muszą zgłosić taką prośbę wcześniej i uzyskać zgodę Kierownictwa. W takiej sytuacji upewnimy się, że rodzice/opiekunowie prawni udzielili pisemnej zgody na rejestrowanie wizerunku ich dzieci. Oczekujemy informacji o:

         imieniu, nazwisku i adresie osoby lub redakcji występującej o zgodę,

         uzasadnieniu potrzeby rejestrowania wydarzenia oraz informacji, w jaki sposób i w jakim kontekście zostanie wykorzystany zebrany materiał,

         podpisanej deklaracji o zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym.

·        Personelowi instytucji nie wolno umożliwiać przedstawicielom mediów i osobom nieupoważnionym utrwalania wizerunku dziecka na terenie instytucji bez pisemnej zgody rodzica/opiekuna prawnego dziecka oraz bez zgody Kierownictwa.

·        Personel instytucji nie kontaktuje przedstawicieli mediów z dziećmi, nie przekazuje mediom kontaktu do rodziców/opiekunów prawnych dzieci i nie wypowiada się w kontakcie z przedstawicielami mediów o sprawie dziecka lub jego rodzica/opiekuna prawnego. Zakaz ten dotyczy także sytuacji, gdy pracownik jest przekonany, że jego wypowiedź nie jest w żaden sposób utrwalana.

·        W celu realizacji materiału medialnego Kierownictwo może podjąć decyzję o udostępnieniu wybranych pomieszczeń instytucji dla potrzeb nagrania. Kierownictwo podejmując taką decyzję poleca przygotowanie pomieszczenia w taki sposób, aby uniemożliwić rejestrowanie przebywających na terenie instytucji dzieci.

Zasady w przypadku niewyrażenia zgody na rejestrowanie wizerunku dziecka

Jeśli dzieci, rodzice lub opiekunowie prawni nie wyrazili zgody na utrwalenie wizerunku dziecka, będziemy respektować ich decyzję. Z wyprzedzeniem ustalimy z rodzicami/opiekunami prawnymi i dziećmi, w jaki sposób osoba rejestrująca wydarzenie będzie mogła zidentyfikować dziecko, aby nie utrwalać jego wizerunku na zdjęciach indywidualnych i grupowych.

Rozwiązanie, jakie przyjmiemy, nie będzie wykluczające dla dziecka, którego wizerunek nie

powinien być rejestrowany.

 

Przechowywanie zdjęć i nagrań

Przechowujemy materiały zawierające wizerunek dzieci w sposób zgodny z prawem i bezpieczny dla dzieci:

·        Nośniki analogowe zawierające zdjęcia i nagrania są przechowywane w zamkniętej na

klucz szafce, a nośniki elektroniczne zawierające zdjęcia i nagrania są przechowywane

w folderze chronionym z dostępem ograniczonym do osób uprawnionych przez instytucję.

·        Nośniki będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa o archiwizacji

i/lub okres ustalony przez placówkę w polityce ochrony danych osobowych.

·        Nie przechowujemy materiałów elektronicznych zawierających wizerunki dzieci na nośnikach nieszyfrowanych ani mobilnych, takich jak telefony komórkowe i urządzenia z pamięcią przenośną (np. pendrive).

·        Nie wyrażamy zgody na używanie przez pracowników osobistych urządzeń rejestrujących (tj. telefony komórkowe, aparaty fotograficzne, kamery) w celu rejestrowania wizerunków dzieci.

·        Jedynym sprzętem, którego używamy jako instytucja, są urządzenia rejestrujące należące do instytucji.

Załącznik nr 5 – Ankieta monitorująca poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem

 

 

TAK

NIE

Czy znasz standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem obowiązujące w jednostce, w której pracujesz?

 

 

Czy znasz treść dokumentu „Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem”?

 

 

Czy potrafisz rozpoznawać symptomy krzywdzenia dzieci?

 

 

Czy wiesz, jak reagować na symptomy krzywdzenia dzieci?

 

 

Czy zdarzyło Ci się zaobserwować naruszenie zasad zawartych w Standardach Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem przez innego pracownika?

 

 

Jeśli tak – jakie zasady zostały naruszone?

 

 

 

 

Czy podjąłeś/-aś jakieś działania? Jeśli tak, to jakie?

 

 

Jeśli nie – dlaczego?

 

 

 

Czy masz jakieś uwagi/poprawki/sugestie dotyczące Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem? (odpowiedź opisowa)

 

 

 

 

 

 


 

Załącznik, Nr 6

do Zarządzenia Nr 3/ 2024 Dyrektora GOSiR Frysztak

z dnia 12.08.2024 r.

 

 

Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich

W Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji we Frysztaku

Ul. Sportowa 30, 38-130 Frysztak

 

 

 

 

 

............................................................................

imię i nazwisko Pracownika

 

 

 

Ja niżej podpisany(-a) oświadczam, że zapoznałem(-am) się z dokumentacją wchodzącą w skład Standardów Ochrony Małoletnich obowiązującą w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji we Frysztaku i przyjmuję ją do realizacji.

Oświadczam również, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych, korzystam z praw publicznych, nie byłam(-em) skazana(-y) za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, i przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego oraz nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie karne ani dyscyplinarne w tym zakresie. Nie zostałam(-em) skazana(-y) prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne. Jestem świadoma(-y) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

 

 

 

 

 

Frysztak, dn. 14.08.2024 r. ………………………….……….

                                                                                                                              (podpis)


 

 

Załącznik nr 7 Powołanie oraz oświadczenie osoby odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem

 

 

 

Frysztak, dn. 14.08.2024 r.  

 

 

Dyrektor GOSiR Frysztak - Marek Armata

 

Powołuje Pana Mateusza Dominika

Instruktora GOSiR Frysztak

 

jako osobę odpowiedzialną za monitorowanie realizacji Standardów, za reagowanie na sygnały naruszenia Standardów, prowadzenie rejestru zgłoszeń oraz za proponowanie zmian w Standardach. Osoba odpowiedzialna za realizację i propagowanie Standardów ochrony małoletnich przeprowadza wśród pracowników, raz na 12 miesięcy, ankietę monitorującą poziom realizacji StandardówPole tekstowe: PROCEDURY POSTĘPOWANIA.

 

OŚWIADCZENIE UPOWAŻNIONEGO

Ja niżej podpisany/a, oświadczam, że oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych, korzystam z praw publicznych, nie byłam(-em) skazana(-y) za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, i przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego oraz nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie karne ani dyscyplinarne w tym zakresie. Nie zostałam(-em) skazana(-y) prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne. Jestem świadoma(-y) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

 

 

 

 

…………………………………………       …………………………………………

(Kierownictwo jednostki)                                            (podpis osoby Upoważnionej)

 

 

 

 

Załącznik nr 8 Rejestr interwencji i zgłoszeń

 

Lp.

Data interwencji/ zgłoszenia

Przedmiot interwencji/ zgłoszenia

Wynik interwencji/ zgłoszenia

Uwagi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Standardy Ochrony Małoletnich DOKUMENT PDF - kliknij tu