Trudno wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach sprawnie funkcjonującą firmę, której strategia nie jest oparta na marketingu. Konsumenci poprzez reklamy pokazujące idealnie uporządkowany świat stali się pewnego rodzaju estetami zwracającymi uwagę na najmniejsze szczegóły.
Dlatego oprócz oferty zawierającej pełną gammę usług podstawowych i dodatkowych ważna jest aranżacja wnętrz, czystość, miła obsługa i znak firmowy.
I. Trzy podstawowe funkcje promocji:
1. Informacyjna:
- uświadomienie klientom istnienia danego produktu na rynku oraz powiadomienie ich o jego cechach charakterystycznych i użytkowych oraz zastosowaniach.
2. Aktywizująca sprzedaż:
- podkreślanie atutów produktu przy jednoczesnym odwoływaniu się do racjonalnych i emocjonalnych przesłanek podejmowania decyzji przy wyborze miejsca wypoczynku.
3. Konkurencyjna:
- przekonywanie klientów, że produkt firmy jest lepszy od wyrobów i usług konkurencyjnych.
II. Instrumenty promocji i marketingu:
1. Reklama:
- telewizyjna, prasowa, radiowa, internetowa, wydawnicza - ma na celu dotarcie z informacją oraz zaprezentowanie atutów oferty jak najszerszemu gronu potencjalnych nabywców,
2. promocja osobista:
- polega na prezentowaniu oferty firmy i aktywizowaniu sprzedaży podczas osobistych kontaktów z klientami,
3. promocja uzupełniająca:, wykorzystująca takie działania, jak promocyjne obniżki cen, konkursy z nagrodami - pozwala na krótkookresowe zwiększenie atrakcyjności oferty firmy, w celu pobudzenia sprzedaży oferowanych przez nią usług,
4. marketing bezpośredni, polegający na wykorzystaniu przez firmę listów, telefonów, poczty elektronicznej, Internetu i innych nieosobistych narzędzi kontaktu, w celu bezpośredniego komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów,
5. public relations, których zadaniem jest przede wszystkim stworzenie atrakcyjnego wizerunku firmy i pozyskanie zaufania opinii publicznej.
Zachęcamy zatem Państwa do wzięcia udziału w konkursie na nazwę części noclegowej Ośrodka Sportu. Państwa zaangażowanie przyczyni się do rozwoju turystyki w naszej gminie. Chcemy wypromować nie tylko sam obiekt jako miejsce wypoczynku ale również jego nazwę
i logo hotelu, które będzie identyfikować nasze obiekty noclegowe z solidną i nowoczesną bazą turystyczno-wypoczynkową. .
Bardzo nam zależy aby nazwa kojarzyła się z naszym regionem i utożsamiała się z naszą gminą.
Nagroda: weekend we Frysztaku dla 2 osób oraz całosezonowy karnet na basen na wakacje 2017 r.
TRWAJĄCE KONKURSY:
1. "Nazwa części noclegowej Ośrodka Sportu" - konkurs trwa do 31 października 2016 r.
2. „Pamiątka z Frysztaka Inspirowana Tradycjami: - trwa do 16 grudnia 2016 r. : - kliknij tu
Reklama jest dźwignią handlu, a o tym, że daje efekt przekonaliśmy się po nagraniu emitowanym w TVP3 Rzeszów -po emisji programu sprzedaliśmy wszystkie wolne terminy na kolejne wakacje.
Przypominamy: Telewizja Polska o gminie Frysztak - kliknij tu
Opracowanie:
Marek Armata
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Komentarze mogą dodawać tylko osoby zalogowane. Zapraszamy do korzystania z kont: Google (poczta Gmail) lub loginów z OpenID, LiveJurnal, WordPress, TypePad i AIM